במקביל להתפתחות תעשיית הדפוס, כך החלו להתפתח גם הפונטים. בתחילה היו רק פונטים מעטים בהם השתמשה תעשיית הדפוס, ובמהלך המאה העשרים נוספו עוד ועוד פונטים. ועם תחייתה של השפה העברית, וכמובן תקומתה של מדינת ישראל אשר שמה את העברית במקום מרכזי, הלך וגבר הביקוש לפונטים משתלמים בעברית והצטרפנו לחגיגה. אבל מדוע יש לנו כל כך הרבה?
אפשר לחשוב על כמה סיבות אשר יחדיו הביאו לנו את העושר העיצוב ומגוון הפונטים:
שינויים טכנולוגיים
השינויים הטכנולוגיים השפיעו בצורות שונות. בראשית ימי הדפוס עבדנו עם גלופות, כך שעיצוב פונטים חדשים והפצתם היא דבר מסורבל מאוד. כיום בזכות העולם הדיגיטלי, קל לנו יותר לבטא חדשנות כאשר זה נדרש. התהליך הפך להרבה יותר יעיל. מעצב יכול ליצור פונט ומיד לשלוח אותו להדפסה אפילו בצד השני של העולם. אך לא רק שהשינויים הטכנולוגיים הפכו את התחום לנגיש יותר, הם גם יצרו את הצורך בפונטים חדשים. אם בעבר הפונטים שימשו בעיקר את המדיה המודפסת, כיום אנו עושים שימוש נרחב במדיה הדיגיטלית. סוגי מדיה שונים, המביאים איתם מסכים בגדלים שונים, הביאו לאבולוציה דיגיטלית בתחום הפונטים. וכך נוצרו פונטים חדשים הנותנים מענה לצרכים המיוחדים של המדיה הדיגיטלית.
גידול בתחרות
העולם שלנו הופך להיות תחרותי יותר ויותר. שוק גלובלי, שוק משוכלל ועוד כל מיני מונחים מביאים אותנו למצב שבכל תחום שבו נסתכל יש אינספור שחקנים המציעים שירותים ומוצרים אל הלקוח. וכאן הולך וגובר הצורך בבידול על מנת להתמודד עם התחרות. כל עסק מחפש את נישת השוק שלו ואת השפה השיווקית המתאימה. וכך נולד הצורך בעוד פונטים המעניקים זהות למותג.
טרנדים ברוח הזמן
הזמנים משתנים ואיתם משתנים האנשים. בכל תקופה צפוי לקום דור חדש עבורו פונטים ותיקים יתפסו כמיושנים. ואז כל מי שירצה לבטא שוני וחדשנות יקרא תיגר על הפונטים הקיימים ויציג פונטים חדשים.
יישור קו עם העולם
אותם תהליכים מתרחשים בכל רחבי העולם, וגם שם צצים פונטים חדשים. עסקים רבים מנהלים פעילות גלובלית ועל מנת לחזק את תדמית המותג הם נדרשים להקפיד על אותה שפה עיצובית. וכך נולד הצורך ליצור גרסאות עבריות התואמות לפונטים לועזיים ויש להם את אותם המאפיינים.
הבנה מעמיקה יותר בכוחם של הפונטים
כיום יש לנו הבנה מעמיקה יותר לגבי המשמעות של הפונטים והיכולת שלהם להביע רגשות ותחושות. ספק אם בתחילת ימי הדפוס מישהו יכל לצפות להשפעה הגדולה של הפונטים, אך במהלך השנים הידע הלך והצטבר. כיום אנו מבינים את ההשפעות של הפרטים הקטנים ביותר ולכל צורך שיווקי/פרסומי דרוש אמצעי טיפוגרפי אחר.