קידום אתרים הוא ללא ספק אחד מהנושאים הכי חמים בדיגיטל כיום והסיבה לכך היא ברורה – בשורה התחתונה, בית עסק שנהנה מקידום איכותי ברשת, הוא בית עסק שזוכה יותר רווחים ולקוחות. לטובת קידום אתרים, חשוב לבצע עבודה מגוונת שכוללת אופטימיזציה להיררכיית האתר והדפים, החלפת קישורים, אבטחת האתר, התאמה למובייל וכמובן, כתיבת תוכן.
החשיבות של המילה הכתובה הן בעיניי גוגל והן בעיניי הגולשים היא רבה מאוד ולכן, מדובר ללא ספק בכלי שחשוב מאוד להיעזר בו. אתרים רבים בוחרים להקים כיום בלוג לאתר בו הם מפרסמים מאמרים שקשורים לתחום שבו האתר עוסק, שם ניתן למקם תוכן שרלוונטי לגולש וחשוב לא פחות, גם יסייע לקידום האתר.
כתיבת תוכן לקידום אתרים יכולה להיתפס בקרב רבים מאיתנו מורכבת וככזו, עבודה שדורשת לא מעט זמן. לכן בתי עסק רבים מחליטים להיעזר בכותב תוכן, על מנת שיבצע עבורם את העבודה. עם זאת, עבור חובבי המילה הכתובה שביננו, מדובר בעבודה שעם מספיק זמן תוכלו גם ללמוד בעצמכם. בשביל לעשות לכם קצת סדר, ריכזנו עבורכם כמה טיפים לכתיבת מאמרים לטובת קידום אתרים, שיאפשרו לכם לכתוב את התוכן הכי איכותי שיש ולקפוץ לראש רשומת תוצאות החיפוש.
לפני שיוצאים דרך אתם יכולים ללמוד עוד על:
לפני הכל – רלוונטיות
בסופו של דבר, האתר שלכם עוסק בנושא מסוים. יכול להיות מדובר בחנות ריהוט, קונדיטוריה או שירותי אינסטלציה, אבל לתחום ישנו חשיבות. לפני שאתם מתחילים לכתוב את המאמר, חשוב לבחור בנושאים שרלוונטיים לאופי של האתר ולתחום בו הוא עוסק. כך למשל, לא תבחרו לכתוב באתר הקונדיטוריה שלכם על דברים שלא קשורים לאפייה, בישול או מזון במישרין או בעקיפין. הדבר נכון אגב גם למאמרי החלפת קישורים עם בתי עסק אחרים. במידה וחנות הריהוט הציעה לפרסם אצלכם מאמר על חשבונה באתר הקונדיטוריה שלכם בתמורה להחלפת קישורים, וודאו כי תוכן המאמר קשור לקונדיטוריה, למשל מאמר על ריהוט שישדרג את מטבח הבית.
שלבו מילות מפתח בתוכן
מילות מפתח, לאחר השקעה בכתיבת תוכן איכותי הן אולי החלק המשמעותי ביותר בכתיבה של תוכן לטובת קידום. לפני תחילת עבודת הכתיבה חשוב לבצע מחקר מילות מפתח, בו תמפו את סגנון החיפוש של גולשים שמחפשים בתי עסק בתחומכם ובפרט, את המילים שמשמשות אותם בחיפוש. במחקר תיצרו רשימה של עשרות עד מאות מילים ואת אלה תטמיעו בתוכן שאתם כותבים בצורה טבעית. מדובר בדרך לסייע לגוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי לגולשים ושכדאי להם למקם אותו בראשית רשומת התוצאות. את מילות המפתח שלכם תוכלו למצוא בתוכנה החינמית של גוגל (Google Keyword Planner) או במגוון תוכנות אחרות.
בחרו בנושאים שיסקרנו את הגולשים
גוגל אמנם לא יודעים באמת להסתקרן, אבל הגולשים לחלוטין כן. חשוב לבחור על מקוריות ויצירתיות ולהציג נושאים חדשים ומפתיעים שהגולשים לא בהכרח חשבו עליהם. הדבר יגרום לכך שסביר יותר שהגולשים יקראו את התוכן, ישהו באתר שלכם יותר זמן ובהתאם – שגוגל תתפוס את האתר שלכם כרלוונטי יותר.
שמרו על רמת כתיבה גבוהה
רמת הכתיבה של התוכן משמעותית במיוחד על מנת לאפשר לגולשים להנות מתוכן איכותי שפשוט נעים לקרוא. בנוסף, במידה ותחליטו להעתיק תכנים מאתרים אחרים – דעו שגוגל מקפידה על ענישה מחמירה בנושא ואף עשויה לחסום לכם את האתר. לכן, חשוב להקפיד על מקוריות בתוכן.
צרפו מדיה
על מנת לשדרג את התוכן שלכם ולהפוך את הדף בו הוא נמצא ליותר אטרקטיבי עבור הגולשים תוכלו לשלב סרטונים, תמונות וקטעי אודיו שקשורים למאמר שכתבתם. יכול להיות מדובר למשל בשמע או וידאו של ראיון שערכתם עם מישהו שמכיר את תחום העיסוק שלכם, תמונה להמחשה, תרשים ועוד. נוסף על כך שזה ישדרג את חוויית הקריאה של הגולשים, חשוב לדעת שגם גוגל אוהבת תוכן שהוא מעורב – מדובר באינדיקציה עבורה לתוכן מושקע ויצירתי. דאגו לתמונות שצירפתם להוסיף תיאור ALT אותו גוגל ידע לזהות.
כתבו את המאמר בצורה מסודרת
גוגל אוהבת מאמרים שכתובים בצורה מסודרת ומחולקים לפסקאות, כותרות ראשיות וכותרות משנה. תייגו את הכותרות ל-H1, H2 ונסו לשמור על מרווחים קבועים בין הפסקאות והשורות, ניתן לשלב גם הבלטות, מספור, תתי כותרות נוספות כגון H3 ועוד.