אם אתם רוצים להקים קמפיין ממומן בגוגל, המאמר הזה יספק לכם כמה טיפים ויעזור לכם להבין ולתכנן בצורה הטובה ביותר את המטרות והאופן שבו הקמפיין שלכם צריך להיות בנוי.
כדי לבצע קידום ממומן בגוגל, יש לפתוח חשבון בגוגל ads – מערכת הפרסום המקוונת של גוגל שמאפשרת להקים קמפיינים חכמים שיובילו תנועה לאתר שלכם בזמן קצר ובאיכות מדהימה.
אפשרויות מיקוד
Google Ads מציע אפשרות ליצור קהל מותאם אישית כדי לעזור לך למצוא את הקהל המתאים לעסק שלך. הקהל הזה יכול להיות מבוסס על כתובות או מילות מפתח. אתה יכול גם לבחור תצפית או מיקוד קהל בשוק. הקהל שתבחר ישפיע על כמות הפרסומות שלך ועל סוג התוכן שהם רואים. באפשרותך לצפות במשתמשים הדומים לקהל היעד שלך כדי לעזור לך להחליט אילו אפשרויות מיקוד הן הטובות ביותר עבור העסק שלך.
גוגל מציבה משתמשים לקטגוריות המבוססות על התנהגות האינטרנט שלהם. אנשים מסוימים נוטים יותר לרכוש מוצרים או להשתמש בשירותים. ישנם מספר סוגים של מיקוד עניין בגוגל Ads. אתה יכול לבחור בין מיקוד בשוק ומיקום מיקוד. זה מראה פרסומות למשתמשים סביר ביותר לבצע רכישה. על ידי בחירת קהל ספציפי, אתה יכול להפוך את הפרסום שלך לרלוונטי יותר למשתמשים שאתה רוצה. המטרה בשוק של גוגל מאפשרת לך לראות פרסומות רק באתרים דומים לשלך שרכשו מוצרים דומים.
דמוגרפיה היא עוד דרך נהדרת למקד את הלקוחות שלך. מידע זה זמין עבור כל סוגי הקמפיין, כולל אלה במיקרוסופט Ads ו-Google Ads. ב ־ Google Ads, באפשרותך גם להשתמש בגילך, במינו או בסטטוס ההורי שלך כדי לשנות את ההצעות. השימוש בדמוגרפיה הזו מאפשר לכם לראות כמה טובה המודעה שלכם מתבצעת על סמך המשתנים האלה. הגדרות אלו ניתנות להתאמה בקבוצת הפרסומות או בלשונית ההגדרות של בינג. אפשר גם להשתמש במיקוד כדי להוסיף מיקוד גאו.
תקציב
כאשר אתה מתקצב את הקמפיין שלך בגוגל, יש הרבה גורמים חשובים שצריך לשקול. ראשית, יודע מה התקציב היומי שלך הוא. התעריפים של CPC (עלות לחיצה) לקמפיין שלך קובעים את התקציב היומי של גוגל. אתה יכול לקבוע מכסה יומית לתקציב שלך, אבל אתה חייב להבטיח שהסכום הזה לא יעלה על 20% מהתקציב שלך. אתה יכול גם לקבוע תקציב חודשי בהתבסס על כמה אתה רוצה להוציא על הקמפיין ביום.
זה רעיון טוב ליצור תקציב משותף אם יש לכם מספר מסעות פרסום בעלי מטרות דומות. זה יבטיח כי התקציב שלך נמצא בשימוש יעיל. אם אתה מנהל קמפיינים עונתיים, אתה יכול גם לקבוע תקציב משותף ספציפי ללקוח כדי לוודא שהתקציב שלך לא ילך מעבר לסכום שהקצאת. זה שימושי במיוחד לקמפיינים של חגים המבוססים על חגים ספציפיים. אז אתה יכול לקבוע מגבלת תקציב ולהקצות מחדש את הכספים לקמפיינים שיביאו הכי הרבה תוצאות.
ללא קשר לסוג הפרסום שאתם מנהלים בגוגל, חיוני לקבוע תקציב לכל קמפיין. התקציב הזה צריך להיות מבוסס על התקציב היומי הממוצע שלך. זכור שכמות זו עשויה להשתנות בהתאם לאופן ניהול ההצעות. חשוב לקבוע תקציב שמתאים לצרכים שלך. בנוסף לקביעת גבול, עליך גם לשקול את התחרות שלך ואת המיקום שבו הפרסומות שלך יפעלו.
אסטרטגיית הצעות מחיר
המודל (עלות לרכישה) הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לייעל את ההצעות. מודל זה דומה למכרז CPC ידני, אך מאפשר לך לקבוע את קצב החזרה כדי לקבל את ה-ROI המקסימלי. היתרון העיקרי של אסטרטגיה זו הוא שאתה יכול למקד מילות מפתח מסוימות ומקטעי קהל ולייעל את ההצעה בהתאם, חוסך לך זמן ומאמץ בהשקת המוצר החדש שלך. עם זאת, החיסרון הוא כי רואה החשבון שלך עשוי להיות גבוה יותר ממה שציפית, אם הוא נמוך מדי. הדרך הטובה ביותר לנהל את התקציב שלך היא לקבוע מגבלות יומיות ולפקח על המרות.
לפני שתחליט על אסטרטגיית המכירה הטובה ביותר, תוכל לבחון את כולם. למרות שזה עלול להיראות מיותר, גוגל תציע הצעה על הפרסומות שלך בהתבסס על המיקום שלהם בדף מנוע חיפוש. זה יכול להיות יקר. מודעות שרלוונטיות לקהל שלכם, ויש להן קריאה לפעולה משכנעת, נוטות להופיע טוב יותר ממודעות שאין להן. על מנת להבטיח שאתה מבזבז את הכסף שלך בתבונה, אתה צריך להגדיר CPC מקסימלי למודעות שלך.
אסטרטגיית ההצעות המשופרת של CPC היא אסטרטגיה יעילה נוספת. אסטרטגיה זו משתמשת בנתוני המרה היסטוריים ובאלגוריתמים של גוגל על מנת לחזות אילו משתמשים יהפכו. על ידי התאמת ההצעה שלך ל-CPC מקסימום ב-30%, אסטרטגיה זו מגדילה את ההמרה שלך ומפחיתה את העלות שלך להמרה. אסטרטגיית הצעות צריכה לשמש בשיתוף עם אסטרטגיות אחרות. המטרה העיקרית היא למקסם את ההמרה לאתר שלכם.
הרחבות מודעה
למרות שאתה יכול להוסיף כמה תוספות שאתה רוצה, זה לא יכול להיות רעיון טוב לעשות זאת. ייתכן שהרחבות מסוימות אינן מתאימות לאתר האינטרנט שלך, כך שיהיה הגיוני יותר להוסיף כמה. עם זאת, יש כמה קווים מנחים כלליים שעליך לזכור. בדרך זו, תקציב הפרסום שלך יכול להימשך זמן רב יותר. כמו כן, על ידי הוספת סוגים שונים של הרחבות פרסומת, אתה יכול למקד מקטעים שונים של משתמשים.
הרחבת פרסומות יכולה להיות דרך נהדרת להגדיל את הסי-טי-אר שלך. הם גם מרחיבים את גבול האופי, מה שמאפשר לך ליצור זכויות יוצרים משכנעות יותר. עם זאת, זה לא תמיד נכון. בעוד שהרחבות פרסומת יכולות להפוך את הפרסומת שלך לקריאה יותר, עליך לוודא שאתה שומר על סי-טי-אר של המודעות שלך. אתה יכול בסופו של דבר עם פרסומת באיכות נמוכה.
כלי שימושי נוסף הוא הסיומת. הרחבות אלו יכולות להכיל מידע על המוצר או השירות שלך. זוהי גם דרך מועילה לקדם עסקה מיוחדת או הצעה. הרחבות אלו קלות ליצירת וניתנות להתאמה אישית. מודעות ניידות הן מקום נהדר להשתמש בקריאות. הם יכולים להיות מוצגים לצד הפרסומת. צילומים יעילים ביותר למכשירים ניידים, אך ניתן להשתמש בהם גם בשולחנות עבודה. התקשרות אמורה להיות קצרה ככל האפשר.
יוצא דופן
ישנן אפשרויות רבות בשימוש בגוגל באופן יוצא דופן. הקמפיין היעיל ביותר להפליא מתמקד במשתמשים בעלי כוונה גבוהה – אלה שהצליחו להגיע לדף האחרון של המוצר או השירות שלכם. אף ־ על ־ פי שההצגה יוצאת דופן עולה יותר ממיקום מודעה סטנדרטי, סביר להניח שבמכרז גבוה יותר על משתמשים שנטשו את עגלות הקניות שלהם. יתרה מזו, פרסום מודעות עם גוגל מביא גם לשיעורי שיחה גבוהים יותר, מה שמוריד את העלויות הכלליות שלך.
גוגל מייעצת לבעלי האתרים להיות שקופים בנוגע להפעלה ומודיעה למבקרים שהם במעקב. אתה יכול לעשות את זה על ידי יישום מדיניות פרטיות ורשימות הדרה. אם ברצונך לעודד את המבקרים שלך להירשם לרשימת הדוא “ל שלך, תוכל לשלול אותם ממסעות פרסום עתידיים. באפשרותך גם למקד משתמשים ספציפיים שצפו בסרטונים או מנויים לערוץ שלך. אלה הם חלק מהשיקולים המרכזיים לבניית קמפיין מוצלח של גוגל.
בעוד שעליך תמיד להיות מודע לעלויות הפרסום שלך, גוגל יכולה להיות כלי שיווק יעיל מאוד. עלות הפרסומות בתעשיות התחרותיות יכולה להיתקל במאות דולרים לקליק, בעוד שפרסומות שיווק באתרים אחרים עולות בדרך כלל הרבה פחות. גוגל משתמשת במספר אסטרטגיות כדי להפחית את העלויות של פרסומות יוצאות דופן, כולל מיקוד קישוריות ותדירות. עקוב אחר המדריך שלנו למטה אם אתה לא בטוח איך להגדיר את הקמפיין שלך.
התאמה אישית של המודעה שלך
מכשיר הפרסומת מאפשר לכם להפוך את הפרסומת שלכם אישית ולבנות קמפיין מוצלח של גוגל. כלי זה מאפשר לך להוסיף מגוון תכונות לטקסט הפרסומת שלך. באפשרותך לבחור את סוג התוכן שברצונך להופיע בפרסומת שלך ולהשתמש בו על פני מספר חשבונות. אתה יכול להעלות גיליון אלקטרוני עם מידע ולהפוך אותו אישית לטעמך. כדי להשתמש במכשיר הפרסומת, עבור לעמוד הקמפיין ולחץ על הכפתור שכותרתו ”להתאים אישית את הפרסומת”.
בשלב הבא, תצטרכו ליצור חשבון חדש ב-Google AdWords. ברגע שאתה יצרת חשבון, אתה יכול להתאים אישית את המודעות שלך ולקבוע תקציב. ברגע שהחשבון שלך יפורסם, תוכלו להשתמש בקבוצות פרסום כדי ליצור סוגים שונים של מסעות פרסום. באפשרותך גם להוסיף מילות מפתח בודדות או לבחור סוגי מילות מפתח מרובים. אתה יכול להוסיף כמה שיותר מילות מפתח עד כמה שאתה צריך. כמו כן, לשקול את מונחי החיפוש
הבא, ליצור מודעה ייחודית לקמפיין שלך. אתה יכול ליצור מודעה משלך או להשתמש באחד מסופק על ידי גוגל. יש לך שני תיאורים של עד 80 תווים כל אחד, מה שאומר שיהיו לך 160 תווים כדי לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך לקנות את המוצר שלך. השתמש בתיאורים כדי לספק ערך או להסביר את היתרונות של המוצר שלך. דאג להזין את פרטי החיוב שלך כדי לוודא שהמודעה שלך נראית ויעילה.