כל עסק שמכבד את עצמו ורוצה להתפתח צריך להתמחות בפרסום ברשת. הפרסום הכי פופולרי וחשוב הוא ברשתות החברתיות, כיוון שזה פרסום ויראלי שעובר מאדם לאדם בכל רגע. הבעיה היא שהרבה מנהלים לא מתמחים בפרסום ומורידים את העסק שלהם לטמיון. הפרסום לא פחות חשוב מאיכות המוצר שתייצרו, כיוון שהוא זה שיבטיח שאנשים ידעו על המוצר הזה וירצו לקנות אותו. פרסום הוא אומנות שיש ללמוד אותה ולקבל כלים בשבילה. רוצים לדעת איך ? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.
האתגר של הרשתות החברתיות
הרשתות החברתיות משתנות בכל רגע לכן קשה לגבש דרך אחת מדויקת ורלוונטית לתמיד. כל עסק צריך לקחת אחריות ולהתעדכן בהתרחשויות שברשת על מנת להשיג את הפרסום האידיאלי.
פייסבוק – רשת של אנשים
לפני כמה שנים פייסבוק התחילה להרגיש ירידה בפופולריות שלה. בעקבות זאת מארק צוקרברג החליט להפוך את הפייסבוק לאנושי יותר. הוא אמר “נדאג שתראו פחות תכנים מעסקים, מותגים וגופי תקשורת. נחזק ונעודד אינטראקציות משמעותיות בין אנשים ונשים דגש על תוכן רלוונטי, בעל ערך ומעניין”.
ההחלטה הזאת התבטאה בפועל בעידוד הקשרים הבינאישיים –
- כשתגלו עניין בפוסט של משהו יעלו עדכונים שלו בפיד שלכם.
- מותגים שאתם אוהבים יעלו בעמוד שלכם יותר.
- ככל שפוסט מעורר יותר שיח הוא יותר פייסבוק תיתן להם עדיפות בניוז פיד.
איך לפרסם בפייסבוק
כיוון שמדובר ברשת שמתמקדת בשיתוף וקשרים חברתיים צריך להתאים את הפרסום לאופי זה.
טיפים לפרסום בפייסבוק
- דף עסקי איכותי – הדף העסקי מייצג אתכם והוא נותן את הרושם הראשוני. על אף שיש מבנה קבוע ביכולתכם לעצב דף מסקרן ומושך על ידי תמונות, צבעים, סרטונים וכל העולה על רוחכם.
- סרטונים – הוסיפו סרטונים לפרסומים שלכם. הגולשים נהנים לראות דברים חדשים ולא רק תמונות ומלל. הכינו סרטון איכותי שישווק את המוצר או השירות שלכם.
- תייגו אחרים – אם משהו התעניין בדף שלכם או רכש ממכם משהו. תייגו אותו. כשמתייגים משהו העמוד שלכם נחשף לחברים שלו וכך גדל הפרסום שלכם.
פרסום באינסטגרם
אינסטגרם היא רשת שמעלים אליה תמונות עם מלל קצר. ברשת זו אנשים מחפשים מודעות שיעוררו בהם רגשות או הזדהות. אם תשכילו להעלות תמונה שתיגע בגולשים ותביא אותם לרצות את המוצר שלכם תהפכו את הפרסום שלכם לעוצמתי. עליכם להביא אנשים לעוררות רגשית שתגרום להם לרצות במוצר שלכם, כל זאת רק על ידי מסר קצר.
לסיום
פרסום הוא חלק מאוד חשוב בעולם העסקי. הפרסום החשוב ביותר היום הוא פרסום באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות. לכל רשת אופי משלה ויש להתאים את הפרסום ספציפית אליה. בפייסבוק יש להתמקד ביצירת קשרים למשל, ובאינסטגרם יש להתמקד בתמונות מושכות ובריגוש הגולשים. אם אתם מרגישים שיש לכם עוד הרבה מה ללמוד, אל תדאגו – האינטרנט מלא בידע רלוונטי.