קידום בגוגל לעסקים קטנים

בתור עסק קטן, חדש או ישן כאחד, האתגר המשמעותי ביותר שעומד על הפרק הוא ללא ספק מציאת לקוחות. בסופו של דבר יש ביקוש מוגבל לשירות שבית העסק מציע ומנגד, כמות לא מוגבלת של בתי עסק בתחומכם שמתחרים על המקום שלכם ולכן קשה מאוד לבלוט בעין.

העולם השיווקי בדיגיטל ובפרט קידום בגוגל הפכו בשנים האחרונות לאפשרות מצוינת עבור מגוון עסקים קטנים שמעוניינים להתבלט בשוק ולמצוא את מקומם בג’ונגל התחרותי המאתגר. עבודת קידום של עסק קטן בגוגל, נועדה בראש ובראשונה להקל על הגולשים במציאת אתר העסק באמצעות העלאת הקישור לאתר לראשית רשומת התוצאות ובכך, לעודד אותו לגשת ולהיעזר בשירותים שבית העסק שלכם מציע.

אז איך נעשית עבודת הקידום?

מחקר מילות מפתח

בתחילת פרויקט הקידום, נהוג לבצע מחקר מילות מפתח. המחקר נועד להעמיק בתרבות הגלישה בתחומם ולמפות את מילות החיפוש הנהוגות על ידי אנשים שמעוניינים להיעזר בשירותים שאתם והמתחרות בתחומכם מציעות לכם. בסיום העבודה תתקבל רשומה של עשרות עד מאות מילות מפתח, שישמשו את מקדם האתרים בכתיבת תוכן איכותי שיועלה לאתר.

הוספת תכנים

התוכן הוא ללא ספק אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר לאתר בעבודת הקידום. זאת כיוון שהתוכן שמועלה לאתר מהווה אינדיקציה עבור גוגל לרלוונטיות של האתר עבור החיפושים שמבצעים הגולשים – אתר עם תוכן שרלוונטי יותר לרשומת החיפוש, פשוט ידורג גבוה יותר. במהלך עבודת הקידום, חשוב לדאוג להוספה של תוכן איכותי לאתר שישלב באופן טבעי את מילות המפתח שמופו, באופן טבעי. בשורה התחתונה, אתר עם תוכן חזק וטוב, יהיה אתר שגוגל יותר יאהב ויעריך.

החלפת קישורים

גוגל מתייחס לקישורים חיצוניים באופן דומה לאיך שאנחנו תופסים המלצות של חברים. מדובר עבור מנוע החיפוש כאינדיקציה לפופולאריות של האתר ולהצלחה שלו. לכן חשוב בעת עבודת הקידום לדאוג לשיתופי פעולה עם עסקים נוספים לטובת החלפת קישורים בתמורה לכסף או כתיבה של תוכן איכותי. חשוב שפרופיל הקישורים יהיה מגוון וחזק כך שיתקבלו התוצאות הטובות ביותר.

אופטימיזציה לטקסט ומבנה האתר

גוגל אוהבת אתרים שמאורגנים באופן שנגיש ונוח עבורה לסריקה. הדבר מתבטא בכך שהיא מאוד נהנית מאתרים עם מבנה היררכי. אתר עם מבנה היררכי יהיה אתר בו כל דף מרכזי מוציא קישור לדפים מרכזיים פחות – דף הבית יקשר לדפים המרכזיים, הדפים המרכזיים לדפים המרכזיים פחות ואילך. בנוסף, חשוב לדאוג גם לארגן את הטקסט בצורה נוחה עבור גוגל באמצעות פסקאות, תגיות, כותרות H1 ו-H2 ועוד. אתר שמאורגן בצורה נוחה הוא אתר שנקרא טוב יותר על ידי הגולשים וגם על ידי מנועי החיפוש וכיוצא בזאת, אתר שמדורג יותר גבוה וזוכה ליותר הערכה.

סממנים ייחודיים של קידום עסקים קטנים

קידום עסק בגוגלעד עכשיו דיברנו על היבטים כלליים של קידום, שרלוונטיים גם לאתרים של עסקים גדולים יותר. אז מה מייחד קידום של עסקים קטנים?

עסק אזורי

אם העסק שלכם עובד באזור גיאוגרפי ברור כמו מספרה תל אביבית, או מאפייה שפועלת בגבעתיים – כנראה ששווה לכם להתייחס לזה בקידום אתר העסק הקטן שלכם. שלבו את העיר שבה אתם עובדים בתכנים שאתם מעלים לאתר ולרשתות החברתיות, העלו את העסק שלכם לגוגל מפס ווודאו שתושבי העיר מכירים אתכם.

התמקדות בתחום ספציפי

בשביל למנוע מצב של “תפסת מרובה לא תפסת”, חשוב להתמקד. בשביל שהעסק הקטן שלכם יצליח להתבלט בתוצאות החיפוש, חשוב להתחיל ולהיות ממוקדים בתחומי העיסוק המסוימים שבית העסק מציע ולרוץ איתם עד הסוף.

התמודדות חכמה עם תחרות

אז נכון, זה מאוד כיף להצליח בתור מאפייה להגיע למקום הראשון בתוצאות עבור שורת החיפוש “מאפייה בתל אביב”, אבל בפועל זה דבר שמאוד קשה לעשות. על אף שאפשר להבין למה הביטויים האלה תחרותיים כל כך, חשוב דווקא לא ללכת על הביטויים הכי תחרותיים בתחום – הסיכוי להגיע לראש רשומת התוצאות עבורם הוא מאוד נמוך עבור אלה ולא פעם, מדובר בביטויים שהם כללים ובפועל פחות ישרתו את המטרה. לכן, כשמדובר בעסקים קטנים נבחר ללכת על ביטויים עם תחרות נמוכה יותר, שיביאו קהל ממוקד יותר שמתאים למה שהאתר מציע.

האם אני יכול לקדם את העסק שלי בעצמי?

עקרונית, התשובה הקצרה היא כן. כל המידע שנדרש לטובת קידום העסק שלכם נמצא באינטרנט, נגיש לציבור הרחב. עם זאת, למידת עולמות הקידום ועבודת הקידום עצמה דורשת הרבה זמן, השקעה והתמדה ולכן, אנשים רבים מחליטים לגשת לחברת קידום שתדאג עבורם לתוצאות הטובות ביותר. כך או כך, הכי חשוב להתחיל בעבודה.

בהצלחה!

קראו עוד:

קידום עסקים קטנים בגוגל

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו

להתחלת שיחה
💬 איך אפשר לעזור לך?
היי 👋
זה דן מחברת Webby.
איך אפשר לעזור לך?