כדאי שתדעו – 8 טיפים לקידום אורגני של חנות מקוונת 

חלק חיוני באסטרטגיית שיווק מקוונת זה קידום בגוגל. עם מיליוני אנשים שמשתמשים בגוגל כדי לחפש מוצרים ושירותים מדי יום, הופעה בראש תוצאות החיפוש יכולה להביא כמות משמעותית של תנועה לאתר ולעזור לכם להגיע ללקוחות חדשים. אמנם קידום ממומן באמצעות Google Ads יכול להיות דרך יעילה להציג את האתר שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים, אך ישנן גם מספר אסטרטגיות קידום אורגני בהן תוכלו להשתמש כדי לשפר את הנראות של האתר בגוגל.

במאמר זה, נספק לכם שמונה טיפים לקידום אתר באופן אורגני בגוגל.

  1. בצעו אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש

אחת הדרכים היעילות ביותר לקדם את אתר האינטרנט בגוגל היא לבצע אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש. המשמעות היא לוודא שקל לגוגל להבין את האתר ולהוסיף אותו לאינדקס. הנה כמה דברים שניתן לעשות כדי לבצע אופטימיזציה לאתר:

השתמשו במילות מפתח רלוונטיות וממוקדות, בתוכן של האתר (למשל, בכותרות ובתיאורים). זה יעזור לגוגל להבין במה עוסק האתר ולשפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.

ודאו שהאתר שלכם מותאם לנייד. יותר ויותר אנשים ניגשים לאינטרנט מהסמארטפונים שלהם, לכן חשוב לוודא שהאתר קל לשימוש במכשירים ניידים.

השתמשו בקוד HTML נקי. זה יעזור לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים להבין את המבנה והתוכן של האתר ולשפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

  1. יצירת תוכן איכותי

גורם חשוב נוסף בקידום אתר האינטרנט בגוגל הוא יצירת תוכן איכותי ורלוונטי. גוגל מעריכה אתרים המספקים תוכן רלוונטי, אינפורמטיבי ומרתק עבור המשתמשים. להלן מספר טיפים ליצירת תוכן איכותי לאתר:

כתבו תוכן ברור ותמציתי שקל לקריאה ולהבנה.

השתמשו בטכניקות עיצוב (למשל, כותרות, נקודות  וטקסט מודגש) כדי להפוך את התוכן שלכם למושך יותר מבחינה ויזואלית וקל יותר לסריקה.

כללו תמונות וסרטונים כדי להוסיף עניין ויזואלי ולהפוך את התוכן למושך יותר.

השתמשו בקישורים פנימיים כדי לעזור לגוגל להבין את המבנה וההיררכיה של התוכן, וכדי לעזור למשתמשים לנווט באתר.

  1. בניית קישורים נכנסים איכותיים

קישורים נכנסים, או קישורים מאתרים אחרים לאתר, הם גורם חשוב באלגוריתם הדירוג של גוגל. גוגל רואה בקישורים נכנסים סימן לאיכות ואמינות האתר. הנה כמה טיפים לבניית קישורים נכנסים איכותיים לאתר:

פנו לאתרים ובלוגרים אחרים בענף ובקשו קישור חזרה לאתר שלכם.

כתבו פוסט אורח עבור אתרים אחרים בתעשייה ובגוף הפוסט, תכלילו קישור חזרה לאתר שלכם.

קחו חלק בקהילות שונות ובפורומים הקשורים לתחום והקפידו שיהיה קישור לאתר שלכם בחתימה או בפרופיל.

  1. השתמשו במדיה חברתית

מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה לקידום אתר בגוגל. על ידי שיתוף התוכן של האתר בפלטפורמות מדיה חברתית, אתם יכולים להביא תנועה לאתר ולשפר את הנראות שלו בגוגל. להלן מספר טיפים לשימוש במדיה חברתית לקידום אתר:

בחרו את פלטפורמות המדיה החברתיות הנכונות לעסק. לא כל הפלטפורמות מתאימות לכל עסק ולכן חשוב לבחור את אלו שהכי רלוונטיות לענף ולקהל היעד שלכם.

שתפו תוכן איכותי ורלוונטי מהאתר שלכם במדיה החברתית. זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, דפי מוצרים ומבצעים מיוחדים.

  1. מעקב וניתוח תוצאות

חשוב לעקוב ולנתח את תוצאות האתר כדי לראות את הביצועים בגוגל. ישנם מספר כלים זמינים שיכולים לעזור ללעקוב אחר התנועה באתר, דירוגי החיפוש וההמרות. על ידי ניתוח נתונים אלה, תוכלו לזהות איפה כדאי לשפר את האסטרטגיה שלכם.

  1. השתמשו בתגים

תגיות הם דרך לסמן את תוכן האתר, מה שעוזר למנועי החיפוש להבין את המשמעות וההקשר של התוכן. על ידי שימוש בתגיות, אתם יכולים לתת לגוגל מידע נוסף על האתר והתוכן שלו, מה שיכול לשפר את הנראות בתוצאות החיפוש. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש בתגיות כדי לסמן את דפי המוצר עם מידע כגון שם המוצר, המחיר והזמינות. אתם יכולים גם להשתמש בתגיות כדי לסמן ביקורות וסוגים אחרים של תוכן.

  1. שפרו את זמן הטעינה של האתר 

גוגל מעריכה אתרים מהירים ויעילים, ואחת הדרכים לשפר את ביצועי האתר היא לייעל את זמן הטעינה שלו. אתר בטעינה איטית יכול להרחיק משתמשים ולפגוע בדירוג החיפוש. ישנן מספר דרכים לייעל את זמן הטעינה של האתר, כגון:

דחיסת תמונות וקבצי מדיה אחרים כדי להקטין את משקלם.

צמצום השימוש בקבצים גדולים ומיותרים (למשל, קבצי JavaScript ו-CSS מיותרים)

שימוש ב-CDN כדי להפיץ את תוכן האתר על פני מספר שרתים, מה שיכול להפחית את העומס על השרת ולשפר את זמן הטעינה של האתר.

השתמשו ב-Google My Business

Google My Business הוא כלי חינמי המאפשר להציג את העסק בגוגל מפות. על ידי הגדרת Google My Business באתר, תוכלו לשפר את הנראות של האתר במפות של גוגל ובתוצאות החיפוש. עם רישום ב-‘Google My Business’, תוכלו להוסיף מידע על העסק, כגון כתובת, מספר טלפון, שעות פעילות ועוד. אתם יכולים להשתמש בגוגל מפות כדי לפרסם עדכונים, תמונות והצעות בעסק שלכם (הנחות, מבצעים וכו..), מה שיכול לעזור למשוך לקוחות לעסק שלכם.

אני מקווה שהטיפים שכתבנו יועילו בקידום האתר שלכם בגוגל. זכרו לנטר ולנתח כל הזמן את התוצאות ולהתאים את האסטרטגיה שלך לפי הצורך.

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו

להתחלת שיחה
💬 איך אפשר לעזור לך?
היי 👋
זה דן מחברת Webby.
איך אפשר לעזור לך?