כיצד לשפר את חוויית המשתמש באתר

שיווק וקידום אתרים עוסק בחוויית משתמש. קהל היעד העיקרי שלך הוא בני אדם, ולכן צריך להבטיח שהאתר שלך עונה על הצורך שלהם. זה אומר שיש ניווט מונע על ידי משתמש, תצורת חיפוש שימושית באתר, ותוכן שקל לצרוך.

אתר שמציע חוויית משתמש נהדרת הוא כמו חנות לבנים ומרגמות שמספקת שירות לקוחות מצוין. אנשי המכירות שם יודעים איך לזהות צרכים של לקוח, ולוודא שהם ממולאים.

ידודותי למובייל

ידידות ניידת היא מרכיב חיוני בעיצוב אתרים, מאחר שרוב המשתמשים נוטשים אתרים שאינם ידידותיים לנייד. מלבד להבטיח שלמשתמשים תהיה חוויית משתמש טובה, ידידותיות לניידים יכולה גם לבנות אמון ולעודד ביקורים חוזרים. אתרים ידידותיים לניידים מגיבים ויש להם אלמנטים המקלים על הניווט במכשירים ניידים. אלה כוללים כותרת דביקה, מוט חיפוש גדול, ובר חיפוש גדול. אלמנטים אלה יכולים להסיע יותר תנועה לאתר ולעודד את המבקרים לרכוש מוצרים.

הפופולריות הגוברת של מכשירים ניידים הפכה את החברויות הניידת לאות דירוג חשוב עבור מנועי חיפוש כמו גוגל. האלגוריתם של גוגל מתגמל אתרים ידידותיים לנייד, וככל שהם יותר ידידותיים לנייד, כך דירוג החיפוש שלהם יהיה גבוה יותר. מאז 2018, אינדקס הנייד הראשון הוא ברירת המחדל של גוגל. דירוג החיפוש של האתר שלך עשוי לרדת אם אתה לא עובד לכיוון נייד-ידידותי.

המהירות של האתר שלך מושפעת גם על ידי ידידותיות לניידים. מכשירים ניידים נעשים מהירים יותר ולכן חשוב יותר להבטיח שהאתר שלכם יטען במהירות את המכשירים האלה. ודא שהאתר שלך ידידותי לנייד לפני שתתחיל לבנות תשומות סלולריות, בעוד שזה עשוי להיראות כמו הוצאה נוספת, המאמץ הנוסף שאתה משקיע כדי להפוך את האתר שלך לנייד ידידותי ישתלם בטווח הארוך.

ידידות ניידת לא רק משפרת את חוויית המשתמש במכשירים ניידים, אלא גם עוזרת לעסקים להישאר תחרותיים. יותר צרכנים משתמשים במכשירים ניידים מאשר אי פעם, והמגמה הזאת רק הולכת להמשיך לגדול. עסקים חייבים להסתגל לסביבה חדשה זו כדי להישאר רלוונטיים. הצרכנים מצפים כעת למהירות ונוחות, ואם הם לא יכולים לגשת למה שהם צריכים, סביר להניח שהם יעזבו את האתר וימצאו אחד אחר.

חיוני גם לבחון את אתר האינטרנט שלכם לחברויות סלולרית, בין אם אתם בונים אתר שלם או רק עמוד אחד. על ידי שימוש בכלי של Google Mobile-Friendly Test, באפשרותך לקבוע האם האתר שלך מגיב למכשירים ניידים שונים. הדבר יעזור לך לזהות בעיות פוטנציאליות באמצעות צפייה בניידים. ‏

היופי בפשטות

ישנן מספר אסטרטגיות שבהן תוכל להשתמש כדי לשפר את חווית המשתמש של האתר שלך. אסטרטגיה אחת היא לצפות את הצרכים של המשתמשים שלך ולפשט את העיצוב שלך כדי לשמח אותם. תהליך זה יכול להתבצע בצורה פשוטה ככל האפשר על ידי ביצוע מחקר ובדיקות של משתמשים. התחל בחקר התנהגות קהל היעד שלך ומה מניע אותם. על ידי לקיחת צעד אחורה, אתה יכול לראות אילו מאפיינים המשתמשים שלך זקוקים ביותר.

כמה אתרים ויישומים מפשטים יתר על המידה את המוצרים שלהם. הדבר נכון במיוחד עבור אפליקציות סלולריות שבהן המשתמשים מצפים לאותן תכונות כמו שולחנות עבודה. בעוד הפשטות חשובה, היא גם יכולה להוביל את המשתמש לחוויה רעה. לדוגמה, פישוט הודעות שגיאה לכמה מילים זו דרך מצוינת לשפר את המראה החזותי, אבל זה לא תמיד רעיון טוב לעשות אותן פשוטות מדי. גישה זו אינה מתאימה למשתמשים מסוימים, ועלולה אף להוביל להבנת משתמש לקויה.

אחת הדרכים הטובות ביותר לפשט אתר אינטרנט היא להקל על הניווט. המטרה העיקרית של אתר אינטרנט היא להקל על המשתמש לנווט ולבצע רכישות. ניתן להשיג זאת על ידי ביצוע פשוט של ניווט, הסרת מידע מיותר והימנעות מכפתורים מיותרים.

הפריסה של אתר אינטרנט היא גם מאוד חשובה. פישוט העיצוב מאפשר למנועי חיפוש לזחול בקלות. זה יוביל לראות מוגברת בתוצאות החיפוש במנוע. אתר שטוען במהירות וידידותי לנייד הוא גם בעדיפות גבוהה עבור גוגל. לאתר שמטעין במהירות ויש לו קוד נקי תהיה השפעה חיובית הן על ציון איכות SEO והן על ציון איכות PPC.

כדי לפשט אתר אינטרנט, התחל בחשיבה כמו משתמש. ערוך מחקר משתמש והקשב למה שהמשתמשים שלך אומרים. הם באו לאתר שלך כדי למצוא פתרון לבעיה שלהם. ודא שהניווט שלך קל לניווט, והתוכן שלך עקבי בסגנון, מיקום, טקסונומיה ומבנה.

עקביות ושמירה על עיצוב האתר

חוויית המשתמש באתר אינטרנט משתמעת במידה רבה מעקביות העיצוב של האתר. זה אומר לשמור אלמנטים כמו צבעים, גופנים, ומיקום כפתורים בקנה אחד על פני האתר. עיצוב עקבי מספק ביטחון חושי ואמינות המגבירים את חווית המשתמש. עיצוב עקבי משפר את הבהירות ויוצר חוויות משתמש חסרות חיכוך. עיצובים עקביים הם כמו שפה אוניברסלית לאתר; ברגע שמשתמש מקבל תחושה של הסגנון והפריסה של אתר, הם יבצעו משימות מהר יותר.

שימוש חוזר בידע גם מקדם על ידי עקביות. אם משתמש מוכר ב-Adobe Photoshop, הוא יכול להשתמש מחדש בידע זה ב-Adobe Indesign. משתמשים יכולים לבצע משימות ללא מעט למידה על ידי שימוש בעקביות. עיצוב רשת הוא תחום מורכב שיכול להשתנות באופן נרחב מפלטפורמה אחת. עקביות היא קריטית.

למרות שזה גורם מכריע בעיצוב חוויית המשתמש, לפעמים קשה להשיג אותו. למרות שזה לא אפשרי לעשות כל חלק של אתר בדיוק אותו הדבר, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על המשתמשים לנווט. אתה יכול לוודא שכפתורי הניווט שלך מתאימים לכל הדפים. זה ישפר את יכולת החיזוי ויגביר את האמון בתכנון המוצר.

עקביות בעיצוב אתר אינטרנט חיונית ליצירת אתר אינטרנט ידידותי למשתמש. המשתמשים ימצאו את הפריטים שהם מחפשים קלים יותר אם קיימת עקביות בניווט, במידות גופן, בכפתורים ובאלמנטים אחרים. עקביות גם עוזרת עם שימוש, והמשתמשים יוכלו להעביר ידע לעמודים אחרים ולנווט דרך אתר בקלות רבה יותר.

משתמשים יכולים להרגיש מתוסכלים אם הם לא יודעים מה לעשות הלאה. כדי לפתור בעיה זו, נסה להוסיף טקסט כלשהו המורה להם על הפעולות המתאימות. מתן הודעות שגיאה יכול גם לעזור. למרות שזו משימה מרתיעה להבטיח עקביות בממשק המשתמש של האתר, התוצאה הסופית צריכה להיות עקבית מלמעלה למטה.

יישומי מובייל זקוקים לעקביות. אתרים ידידותיים לניידים חייבים להיות עקביים. זה מאפשר למשתמשים לנווט את האפליקציה בקלות רבה יותר. זה גם יוצר תגובה רגשית חיובית שמעודדת את המשתמשים להישאר מעורבים.

KPIs

באפשרותך להשתמש ב ־ KPIs כדי לשפר את חוויית המשתמש של האתר שלך על ידי מדידה של מה שהלקוחות עושים. מדדים אלה יכולים להיות פשוטים או מורכבים כמו אחוז המשימות שהושלמו. מדדים אלה מחושבים לכל משימה והם מושווים נגד אלה של המוצרים הדיגיטליים של המתחרים שלך. יש למדוד מדדים אלה באמצעות משתמשים ייצוגיים המסוגלים להשלים משימות באופן מציאותי. חשוב שתהיה לך הגדרה ברורה איך נראית הצלחה עבור כל משתמש.

אחד מהקטעים הפופולריים ביותר הוא כמה זמן מבקר מבלה על כל עמוד. מטרי זה יכול להיות קל לאסוף ולנהל, והוא יכול לשמש על גדלים קטנים מדגם. מטרי זה יכול גם לעזור לך לקבוע אם תכונה מסוימת זקוקה לשיפור. כלי אנליטי יכול לשמש לזיהוי כל KPI. המדדים האלה לא צריכים להיות היחידים שאתה משתמש. אתה צריך גם לשקול את הדירוג של האתר שלך על ידי משתמשים.

ניתן למדוד KPIs באמצעות כלים מקוונים חופשיים כגון Google Analytics. ניתן גם להשתמש בכלים המיועדים למדדים איכותיים, כגון הוטג ‘אר. הכלים האלה יכולים לעזור לכם למדוד את המדדים שלכם, ולעזור לכם לדווח לבעלי עניין על מה שעובד ומה לא. המדדים האלה גם יעזרו לך לחזות את תוצאות הפרויקטים שלך.

KPI חשוב נוסף הוא שיעור השלמה, שהוא מדידה של כמה פעמים אנשים משלימים משימה באתר אינטרנט. שיעורי השלמה נמוכים יכולים להצביע על בעיה גדולה יותר, כמו בעיה שימושית או שגיאת תכנות. אתה יכול לפקח על המטרי הזה כדי לשמור על המשתמשים שלך מרוצים ומאושרים.

כלי שימושי נוסף הוא ציון SUS. ציון SUS יכול לעזור לך להשוות מוצרים. אם מוצר הוא לא ניקוד טוב, זה זמן לעשות כמה התאמות. זה יכול לעשות שינוי עצום במספרי המכירות. בהתאם לאתר, ייתכן שיהיה צורך לערוך בדיקות משתמש כדי לברר אילו שינויים יעבדו בצורה הטובה ביותר.

ציון טוב של מקדם נט יכול לעזור לך לקבוע את מידת שביעות הרצון של הלקוחות. ציונים גבוהים יותר ממליצים על המוצר. בעלי עניין רוצים לראות עלייה של 50% בציון המקדם נט תוך 12 חודשים. זה בערך 12.5% צמיחה לרבעון.

מאמר זה נכתב בשיתוף מיכאל דיגיטל

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו

להתחלת שיחה
💬 איך אפשר לעזור לך?
היי 👋
זה דן מחברת Webby.
איך אפשר לעזור לך?