קידום סרטונים ביוטיוב – המדריך המלא

בעולם של ימינו, אין אחד שלא מכיר את יוטיוב. יוטיוב התחילה בתור חברה אמריקאית קטנה שהוקמה אי שם בשלהי חורף 2005, על ידי שלושה מוחות גדולים שבעבר לקחו חלק בחברת פייפאל, אותה אנחנו מכירים מעולמות הגבייה. האתר הוקם במטרה להוות פלטפורמה להעלאה של סרטונים, צפייה בסרטונים ושיתוף של אלה. יוטיוב הפכה כיום ללא ספק לרשת המדיה החברתית הפופולארית ביותר שיש, מה שהתבטא בין היתר גם בהצלחה המסחררת של השיר גאנגם סטייל, שזכה ביותר ממיליארד צפיות.

במילים אחרות, בין אם אתם מעוניינים לקדם את העסק האישי שלכם, עמותה, מסר מסוים או אפילו סתם את עצמכם כאנשי דעה ומחשבה – כנראה ששווה לכם להפגין פעילות גם שם. אז מה היתרונות של סרטוני יוטיוב ככלי שיווקי?

עמוסים בתוכן

נכון יש את המשפט הזה, “תמונה שוות ערך לאלף מילים? אז תחשבו כמה מילים שווה סרטון! שימוש בסרטונים זאת דרך מצוינת להנגיש את המידע לקהל הרחב, להקליל אותו ולהציג אותו בצורה נוחה באמצעות עזרים, תרשימים וציורים. לא רק שהמסר באופן כזה יהיה מפורט יותר אלא גם יותר ברור, נוח ומסקרן.

נגיש בלחיצת כפתור

בתכלס האמת היא שפשוט קל כיום ליצור סרטון. עד לא כזה מזמן, כל אדם שהיה מעוניין להפיק סרטון היה צריך ניסיון רב בתחום ולכל הפחות מצלמה איכותית שתספק לו סרטונים על רמה. כיום כל אחד יכול ליצור סרטון איכותי בעצמו ולעורר עיניין בגולשים. בטלפונים רבים תוכלו להנות ממצלמה איכותית שתאפשר לכם לצלם את הסרטון הכי שווה שיש.

אנשים פשוט אוהבים וידאו

בשורה התחתונה, אנשים פשוט אוהבים וידאו. בסופו של דבר כשאנחנו מקדמים את אתר העסק שלנו, או את עצמנו דרך הרשתות החברתיות, אנחנו רוצים ליצור עניין. סרטון איכותי שהוכן בצורה טובה הוא מסקרן ונגיש הרבה יותר מחומר ארוך כתוב. מדובר בדרך מצוינת לגרום לגולשים להכיר אתכם, להתעניין בשירות שלכם וכמובן – לבחון את אתר העסק שלכם ואף להיעזר בשירותים שאתם מציעים.

אז איך מתבצע קידום של סרטונים ביוטיוב?

קידום סרטונים ביוטיובעבודת הקידום נועדה בראש ובראשונה לאפשר לגולשים שמעוניינים להגיע אליכם, למצוא בקלות וביעילות. סרטון איכותי וטוב שמקודם בדרך טובה, יהיה סרטון שיעלה גבוה יותר ברשומת התוצאות וכיוצא בזאת, סרטון שנגיש לקהל הרחב. בשביל לסבר לכם קצת את האוזן, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לקדם את הסרטון האיכותי שהכנתם.

שיפוץ תגיות המטא והטקסט של הסרטון

קידום ביוטיוב מושפע מאוד מהטקסט שמלווה לסרטון. הדוגמא הבולטת ביותר היא כמובן תגיות המטא, שהן תגיות התיאור והכותרת שגוגל מתייחס אליהן במקור של הדף. תגיות המטא כמובן משפיעות על הדירוג ביוטיוב, אבל חשוב לא פחות, גם על הדירוג בגוגל. חשוב שיהיה מדובר עם כך בתיאורים תיאוריים ומושכים, שמשלבים מילות מפתח באופן מתון וחלק. נוסף על תגיות המטא, נהוג לשלב טקסט תיאורי מתחת לסרטונים. בפלטפרומה הזאת ניתן גם להשתמש על מנת לשלב בתוכן מילות מפתח שיעזרו לכם בקידום הסרטון.

רזולוציית הוידאו

עם הטכנולוגיות החדשניות של היום, רזולוציית HD או 1080P הן כבר לא מילים גסות. אז נכון, אין לכאורה קשר ישיר ומובהק בין הרזולוציה של הסרטון לבין דירוג האתר במנוע החיפוש של יוטיוב, אבל בפועל איכות הצפייה משמעותית בחוויית המשתמש של הצופה וחוויית הצפייה משפיעה ישירות על הפידבקים של הגולשים וחשוב לא פחות, על זמן הצפייה, כמות השיתופים ושיעור הצופים שנטשו את הסרטון במהלכו. כל אלה יכולים כשלעצמם להשפיע מאוד על האופן שבו יוטיוב תופסת את הסרטון ולהשפיע באופן עקיף על הדירוג.

אורך סרטון אופטימלי

אז נכון, אנחנו לא נרצה לשעמם את הצופים שלנו ולגרום להם לעזוב במהלך הצפייה – גם כי זה יבאס אותנו וחבל על ההשקעה, וגם כי יוטיוב פשוט פחות אוהבת סרטונים שננטשים על ידי הצופים שלהם. עם זאת, סרטון קצר מידי נתפס על ידי יוטיוב כסרטון פחות איכותי ודל ביחס לסרטונים אחרים באותה הסוגה ולכן צפוי לנחול פחות הצלחה בקידום. לכן צריך בתכנון הסרטון להגיע לאורך אופטימלי – כמה מחקרים מראים שממוצע אורך הסרטונים שנהנים מהתוצאות הראשונים עומד על אזור החמש עשרה דקות.

קישוריות לאתרים חיצוניים

בדומה לקידום אתר בגוגל, גם כשמדובר בקידום של סרטון ביוטיוב נרצה לדאוג לקישוריות. כמות הקישורים וההטמעות שיוצאים לסרטון מאתרים חיצוניים מסמנים ליוטיוב (על אף שפחות מגוגל) על כך שמדובר בסרטון אמין, פופולארי ואיכותי. לכן כחלק מעבודת הקידום נהוג לדאוג גם לקישוריות.

פידבקים של הגולשים

בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב בקידום הסרטון הוא כמובן לדאוג לחווית הצפייה האופטימלית ביותר עבור הגולשים. יוטיוב כספקית מדיה, מעוניינת לאפשר לגולשים להנות מהסרטונים הכי איכותיים, מסקרנים ושווים שיש ולכן, היא כמובן תדרג את אלה שזכו להצלחה מרובה באופן הכי גבוה. נרצה עם כך ליצור סרטונים שאנשים צפויים לאהוב, לראות עד סיומם ואולי גם לפרגן באיזה שיתוף. חלק מהאנשים בוחרים להיעזר בשירותים של קניית לייקים, תגובות ושיתופים ביוטיוב ואילו אחרים פחות – מדובר בדרך שיכולה להביא לתוצאות משמעותיות, אך יש שפחות מתחברים אליה.

שמרו על תוכן איכותי

גם אם דאגתם לתגיות המטא שלכם והתכנים, השקעתם בקישורים ולא התפשרתם על איכות צילום – כל עוד הסרטון שלכם הוא לא מקורי, איכותי והכי שלכם שיש, הוא כנראה לא יתפוס את עיניי הגולשים. תשמרו על ראש פתוח ותשקיעו, זה בסופו של דבר מה שמבדיל בין סרטונים שיצליחו לכאלה שלא יעוררו עניין.

בהצלחה!

קראו עוד:

קידום ביוטיוב

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו

להתחלת שיחה
💬 איך אפשר לעזור לך?
היי 👋
זה דן מחברת Webby.
איך אפשר לעזור לך?