שיווק דיגיטלי

שיווק באינטרנט

אני אפתח ואגיד, כל עסק צריך שיווק באינטרנט. בין אם מדובר בעסק וותיק שקהל הלקוחות שלו הוא קבוע ויציב, אשר מתסמך בעיקר על שיווק מפה לאוזן והמלצות של לקוחות קיימים, ובין אם מדובר על עסק מתחיל. התחרות הגדולה בכל השווקים מחייבת כל עסק לשלוט בכל אחד מערוצי המדיה אשר עלולים לשפר את מצב העסק בצורה משמעותית ואף לחשוף אותו ללקוחות שאולי לא היו פונים אליו בשיטת השיווק מפה לאוזן.

בין ערוצים השיווק באינטרנט ניתן למנות כמובן את הקידום האורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל, מדיה חברתית כגון פייסבוק, אינסטגרם ולינדקאין ואף ערוצים נוספים כמו טבולה ואאוטבריין אשר מטרתם היא שיווק באמצעות תוכן איכותי.

קצת בהרחבה על כל אחת משיטות השיווק באינטרנט שציינתי למעלה.

קידום ממומן בגוגל – PPC

קידום בגוגל
קידום ממומן וארוגני ברשת החיפוש של גוגל וברשתות המדיה

הקידום הממומן בגוגל מתחלק לתתי סעיפים. ישנם מספר אפשרויות לקידום ממומן בגוגל אשר לכל אחת מהם מטרה עיקרית בדרך כלל.

קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל

הקידום הממומן המוכר והידוע הוא קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל. בשיטה זו אנו משלמים לגוגל על כל קליק ppc- pay per click שלחצו על המודעות שלכם. לרוב, המטרה הסופית של הקידום הממומן ברשת החיפוש היא לידים, הרשמה לניוזלטר ורכישה מהאתר או מעמוד הנחיתה אותו מפרסמים. שיטת פרסום זו עובדת באמצעות הופעה בתוצאות החיפוש של גוגל באמצעות הגדרת מילות מפתח רלוונטיות והפנייתם לעמוד נחיתה ייעודי שנועד לקדם את אותה המטרה, בין אם מדובר באתר האינטרנט, עמוד נחיתה שהוקם עבור הפרסום, עמוד הרכישה ועוד.

הקידום הממומן ברשת החיפוש של גוגל מציג 4 תוצאות ממומנות בראש העמוד (מעל תוצאות החיפוש האורגניות) + 3 תוצאות בתחתית העמוד (מתחת לתוצאות החיפוש האורגניות).

את הקמפיין יוצרים דרך חשבון google ads אשר זמין עבורכם דרך שימוש בחשבון הגוגל שבבעלותכם, או כמובן (והמומלץ יותר) באמצעות מנהל קמפיינים מוסמך של גוגל.

יש להגדיר את החשבון, ליצור קמפיין מודעות לרשת החיפוש אשר מכיל בתוכו קבוצות מודעות. בכל קבוצת מודעות נכניס מילות מפתח רלוונטיות לאותה קבוצה מודעות אשר מפנות לעמוד נחיתה ייעודי. ניתן "לעבות" את את המודעות באמצעות תוספים כגון – תוספי התקשרות, קישורים, מידע מובנה ועוד במטרה ליצור נפח ולהבליט את המודעות ביחס למודעות האחרות בעמוד.

טיפ חשוב – ניתן לבצע קידום רימרקטינג (שיווק מחדש) גם למודעות ברשת החיפוש. משמע, לאחר הלקוח נכנס אליכם לאתר בעבר והוא כלול בקהל שהגדרתם (נניח לקוח אשר נכנס ב30 הימים האחרונים) ולהם ניתן לפנות בצורה שונה – לספק הנחה או הטבה מסויימת במטרה למשוך אותם להיכנס לאתר בשנית וליצור אינטראקציה עם בית העסק.

היתרון בשיטה זו היא המיקוד – לקוחות מכווני מטרה אשר מעוניינים לקבל מידע או לרכוש את המוצר או השירות שלכם. החסרון הוא המחיר היקר (תלוי תחום ותחרות כמובן).

קידום ממומן ברשת המדיה של גוגל

שיטת הפניה ברשת המדיה היא באמצעות באנרים אשר מופיעים באתרים שותפים של גוגל – כאלה שהקצו לגוגל שטחי פרסום באתר בתמורה לתשלום במקרה של לחיצה על המודעות. הקידום הממומן ברשת המדיה מתחלק ל-2

רימרקטינג

קהל הלקוחות הוא קהל אשר כבר נחשף אליכם בעבר באמצעות אתר האינטרנט והמטרה כאן היא "לרדוף אחריו" במטרה לגרום לו לפנות אליכם.

מודעות על פי קהל שמוגדר מראש

גוגל מכיר אתכם וצובר עליכם המון מידע – הוא יודע מאיפה אתם, תחומי עניין שלכם, מגדר, גיל ועוד. ניתן ליצור קהל בהתבסס על הדברים הללו ולהציג להם מודעות באתרי האינטרנט השותפים בניסיון להעלות את המודעות למותג שלכם. היתרון בשיטה זו היא המחיר – הפרסום ברמת המדיה זולה מאוד ביחס לקידום ברשת החיפוש אך החיסרון בה היא המיקוד (בדומה לפרסום בפייסבוק עליה ארחיב המשך).

קידום אורנגי בגוגל

קידום אורגני בגוגל – החלום של כל עסק – להופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל בביטויים רלוונטיים מבלי לשלם לגוגל על כל קליק. ישנם המון פעולות שמבצעים בקידום האורגני בגוגל על מנת לגרום לגוגל לקדם אתכם ובעצם "להמליץ" עליכם ללקוחות שמחפשים את הביטויים בהם אתם מעוניינים להופיע.

קידום בתוך האתר on-site

הקידום בתוך האתר מתבצע בעיקר באמצעות תוכן (לא רק). התוכן צריך להיות איכותי ומקורי שלכם (חס וחלילה לא להעתיק אותו ממקורות אחרים באינטרנט). התוכן באתר שלכם צריך להכיל את מילות המפתח אותם אתם רוצים לקדם בגוגל והוא צריך להיות מודגש לגוגל באמצעות כותרות, קישורים, הדגשות, Alt לתמונות ועוד.

כמובן שיש חשיבות להיררכיה באתר – עמודים, תתי עמודים, כותרות ראשיות, תתי כותרות ועוד.

ישנם היבטים נוספים כגון מטא כותרת ומטא תיאור אשר צריכים להופיע בתוך האתר אשר עליהם לא נרחיב במאמר זה.

בנוסף גוגל מייחס חשיבות רבה להתאמת האתר שלכם למובייל, אבטחת האתר באמצעות תעודת SSL, מהירות האתר ועוד מספר פרמטרים מהותיים מבחינת תקינות האתר שלכם כדי שבאמת יוכל להמליץ עליו.

קידום מחוץ לאתר off-site

הקידום העיקרי מחוץ לאתר הוא באמצעות קישורים לאתר שלכם. הקישורים חייבים להיות רלוונטיים וטבעיים. לדוגמה – אם האתר שלכם עוסק בייעוץ עסקי, חשוב מאוד הקישורים יצאו מאתרים העוסקים בנושא יעוץ לעסקים. הקישור צריך להיות בצורה טבעית ואמיתית ולא להראות כמו קישור שנועד למטרת קידום אורגני בלבד. ככל שיש יותר ויותר קישורים רלוונטיים לאתר שלכם ככה גוגל יאמינו שהאתר שלכם סמכותי יותר ויותר בתחום ויתעדפו אתכם בתוצאות החיפוש. כמובן, שזה צריך להיות בנוסף לקידום התוך באתר, שלאורך השנים מקבל עדיפות גבוהה יותר (יש כאלה שיחלקו על זה אך זו האמת).

קידום ברשתות החברתיות

קידום בפייסבוק ואינסטגרם

קידום ושיווק בפייסבוק ואינסטגרם
קידום ושיווק בפייסבוק ואינסטגרם

לא סתם איחדנו את פייסבוק ואינסטגרם ביחד. הקידום ברשתות אלה נעשה ע"י ממשק המודעות של פייסבוק וגם הוא נועד לפנות ל-2 סוגי קהל עיקריים, בדוגמה לקהלים שהוגדרו בקידום הממומן ברשת המדיה של גוגל:

ריטרגטינג

אנשים שביקרו באתר שלכם, צפו בסרטונים שלכם או יצרו מעורבות בפוסטים שלכם בפייסבוק או באינסטגרם במטרה לגרום להם לחזור אליכם בשנית במטרה לבצע אינטראקציה פעם נוספת.

קהל מוגדר מראש

גם פייסבוק מכירה אתכם, אולי אפילו טוב יותר מגוגל במקרים מסויימים וגם כאן הפניה היא לקהל שהוגדר מראש באמצעות גיל, מגדר, מיקום, תחומי עניין, תחומי עיסוק וכו'. מומלץ לחלק את הקהלים בפייסבוק ולפנות לכל אחד מהקהלים בצורה שונה – לדוגמה הפרדה בין גבר לאישה – במודעות שמיודעות לגברים לפנות בלשון זכר ולקבוצות הנשים לפנות בלשון נקבה וכו'

הקידום בפייסבוק דומה מאוד לקידום ברשת המדיה של גוגל – גם הוא זול מאוד וגם מטרתו העיקרית היא להגביר את המודעות למותג שלכם. הקידום בפייסבוק נעשה באמצעות באנרים אשר אשר מופיעים לאורך הwall שלכם (ניתן גם במסנג'ר ובאיזורים נוספים אך לרוב ההצלחה העיקרית היא למודעות אשר מופיעות מופיעות על הwall).

חשוב מאוד לתחזק את עמוד הפייסבוק שלכם והעלות תוכן תמידי לעמוד כדי שלקוח אשר נחשף למודעות שלכם יראה עמוד פעיל המספק ערך איכותי.

קידום בלינקאין

שימו לב שלינקדאין זוהי רשת חברתית לעסקים. הקידום שם פונה בעיקר לבעלי עסקים במטרה לתת להם שירותים עסקיים ופחות שירותים אישיים כמו בפייסבוק. לא נפרסם בלינקדאין שירותים כמו לק ג'ל, איפור וטיפוח – אשר יעילים במיוחד בפייסבוק, אלא נפרסם שירותים ומוצרים עסקיים יותר. ניתן גם לפרסם בלינקאין מודעות לחיפוש עובדים אשר נמצא כיעיל במיוחד ברשת זו (כמובן שתלוי באופי ומהות העבודה).

טאבולה ואאוטבריין – קידום באמצעות תוכן

שיווק בטאבולה
שיווק באמצעות תוכן בטאבולה

הקידום באמצעות טאבולה בעיקר (אשר נפוצה יותר בארץ ישראל), נעשה באמצעות תוכן איכותי אשר מוצג באתרי אינטרנט אשר הקצו מקום לפרסום תכנים באתר שלהם. הפרסום מוצג בתחתית המאמרים ומציג תכנים דומים וזהים לתוכן אותו אתם קוראים באותו הזמן. עם התקדמות השנים, התוכן הפך לרלוונטי יותר ויותר וכך גם כלי פרסום אלה.

הפרסום ברשתות אלה חושף גולשים אשר דורשים תכנים דומים ורלוונטיים לאלו אשר מפרסמים ומגדיל את המודעות לבית העסק שלכם.

לסיכום

  1. השתמשו בכל הכלים העומדים לרשותכם לשיווק העסק שלכם באינטרנט.
  2. אל תסמכו על השערות – תנסו לשווק את העסק שלכם בכל אחד מהכלים העומדים לרשותכם ותעקבו אחר התוצאות של הכלים הללו על מנת לנתח ולהבין איזה כלי עושה את העבודה הטובה ביותר עבורכם.
  3. תוכן – השתדלו להעלות תוכן איכותי ורלוונטי באופן שוטף לאתר האינטרנט ולרשתות החבריות העומדות לרשותכם.
  4. התייעצו עם יועץ לקידום אתרים במידת הצורך על מנת לבנות אסטרטגיה איכותית

אם אין לכם את הזמן להתעסק עם השיווק באינטרנט אל תוותרו – קבלו שירות מחברה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי. זה יכול רק לשפר והועיל.

בברכה והצלחה, דן סונגו.

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp