שיווק דיגיטלי הופך עם הזמן להיות אחד מערוצי השיווק המתוקצבים והרווחיים ביותר בישראל ובעולם. הסיבה המרכזית לכך היא שכיום יותר ויותר צרכנים מחפשים מוצרים ושירותים שונים קודם כל ברשת. בהתאם לכך, עולם הפרסום משנה את פניו גם כן, וקמפיינים דיגיטליים בגוגל וברשתות החברתיות נעשים פופולריים יותר.
אחת מאסטרטגיות השיווק היעילות בעולם הדיגיטלי היא שיווק באמצעות תוכן. תוכן זה יכול להיות רק שיווקי, או לכלול גם ערך בידורי כלשהו. בכל מקרה, הגולשים ברשת צמאים מאוד לתוכן איכותי, ויודעים לתגמל בעלי עסקים שמספקים להם תוכן שכזה. ישנן כמה דרכים עיקריות לבצע שיווק באמצעות תוכן, ואנו מביאים לכם כאן 5 דרכים יצירתיות ויעילות שדרכן ניתן לממש את הפוטנציאל השיווקי של הפרסום באינטרנט.
שילוב בלוג באתר הבית
הדרך השכיחה ביותר לקדם את העסק בעזרת תוכן היא באמצעות הכנסה של בלוג לאתר הבית של החברה. הבלוג צריך להכיל לא רק מידע שיווקי, אלא גם תוכן מקורי ואיכותי שנותן ערך מוסף לגולשים שקוראים אותו. הבלוג יכול להכיל נושאים כמו טיפים מקצועיים, מידע כללי מעניין בתחום שבו עוסק האתר, דוגמאות לשימושים מקוריים במוצרי החברה וכו’. בהקשר הזה חשוב לציין כי אם בעלי האתר אינם מנוסים בכתיבה, רצוי מאוד שלא לכתוב לבד את התכנים, אלא להיעזר בשירותים מקצועיים של כתיבת תוכן לאתרים.
קידום ברשתות החברתיות
הדרך השנייה קשורה בעולם של הרשתות החברתיות. זהו עולם שכולם נמצאים בו. לא משנה מהו הגיל הממוצע של קהל היעד שלכם – סביר להניח שהוא נמצא בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין או בטוויטר (וגם בטיק-טוק!). הקידום בעזרת תוכן ברשתות אלה מתמקד בהעלאת תכנים שיכולים לעניין את הלקוחות שלכם בהקשרים שונים. זה יכול להיות כתיבת פוסט מעניין על מוצר חדש, או העלאה של תכנים דומים לאלה שנמצאים בבלוג באתר. אמצעי יעיל נוסף ליצירת תוכן איכותי הוא באמצעות העלאת תמונות וסרטונים. קיים סיכוי שהם ייהפכו לוויראליים וימשכו קהל רב נוסף לעמוד העסקי.
פתיחת ערוץ יו טיוב משלכם
יו טיוב היא פלטפורמה נהדרת להעלאת תכנים. אתם יכולים לפתוח ערוץ משלכם, ולהעלות אליו סרטונים. ניתן גם כיום לייצר סרטוני אנימציה בצורה זולה ויעילה (ניתן להזמין באתר Fiverr, למשל), ולהעלות אותם לערוץ היו טיוב שלכם.
“להתארח” באתרים של משפיעני רשת
דרך מצוינת נוספת לשיווק בעזרת תוכן היא כתיבת מאמרים בתחום שבו אתם מבינים, ולפרסם אותם בבלוגים באתרים אחרים. אם תצליחו לפרסם מאמר בבלוג של מישהו שהוא “משפיע רשת” ושיש לו עוקבים רבים – תוכלו להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל באופן משמעותי את רמת החשיפה של המותג שלכם ברשת.
הקלטת פודקאסט
הדרך החמישית אולי לא תתאים לכל עסק, אך בהחלט יכולה למשוך קהל. פודקאסטים הם כמו תכניות רדיו שמוקלטות מראש וניתן להאזין להן בכל זמן שרוצים ברשת. לפודקאסטים יש לא מעט קהל והם יוצרים עניין רב, ויכולים ליצור נאמנות מתמשכת אצל הלקוחות שלכם. כאשר הפודקאסט הוא מעניין ומדבר על נושאים שרלוונטיים לקהל היעד של העסק שלכם – מדובר בערוץ שיווקי אפקטיבי ביותר.