עולם הדיגיטל מסייע לנו רבות לייעול תהליכים אשר מתרחשים ב”עולם האמיתי”. במיוחד בתקופת הקורונה, השימוש בדיגיטל כתחליף לפגישות עשה מהפך עצום במגוון תחומים
לימודים
מכללות רבות ללימודים מקצועיים ואפילו בתי הספר העבירו את התנהלותם לדיגיטל, שיעורים המועברים בזום הכוללים הקלטות הפכו לפתרון מדהים שאני צופה כי ימשיכו איתנו גם שלאחר תקופת הקורונה.
היתרון העצום הוא היכולת לצפות בשיעורים ולרענן את החומר הנלמד בנוסף לשיפור תנאי השכר הלימודי – קורסים רבים הורידו משמעותית את עלותם בשל העובדה שאין צורך להגיע למקום פיזי וכל תהליך הלמידה עבר לאונליין.
פגישות עסקיות
גם הפגישות העסקיות אשר גוזלות זמן רב ל-2 הצדדים ירדו בהיקף המשמעותי כחלק מהרצון לשמור על ההנחיות. פגישות עסקיות עברו לאמצעים דיגיטליים כגון זום והקלו את הצדדים. גם כאן אני מעריך כי המגמה תימשך גם לאחר תקופת הקורונה ואני רואה בה כשיפור חיובי לענף העסקי.
נכון שיחסי הקרבה בין הלקוחות לספקים עלול להיפגע אך יש להבין כי במידה ונשמור על היחס האישי ברמה הטלפונית עם הלקוחות שלנו המהלך הזה יכול אך ורק להועיל ולסייע לתהליכי העבודה שלנו.
אפילו במשכנתא
גם תהליך משכנתא דיגיטלית הוא מונח שנתקלנו בו לאחרונה והוא בעצם תהליך שבא לייעל את תהליך ייעוץ המשכנתא. המטרה היא בעצם למצוא תחליף לשיחה הראשונית עם יועץ המשכנתא שלכם במשרד.
חשוב להבין שהתהליך הנ”ל אינו מהווה תחליף לכל תהליך הייעוץ אבל הוא כן מסייע לנו לעבור את תהליך הייעוץ הראשוני הכולל בתוכו מסמכים רבים שיש להמציא ליועץ המשכנתא שלכם מבלי לצאת מהבית וללא הצורך להדפיס הכל. הכל בדיגיטל – מדהים.
חנויות אינטרנטיות
שנת 2020 מאופיינת במעבר מאסיבי לדיגיטל. חנויות רחוב וספקים החליטו להרחיב את פעילותיהם לדיגיטל במטרה לפנות לאותו קהל שונה – אותם אנשים ששומרים על ההנחיות. בנוסף, קהל החשיפה האופציונלי הוא גדול יותר. לקוחות מכל הארץ יכולים להיחשף לסחורה ולמוצרים הנמכרים באזורים שלאו דווקא קרובים אליהם ברמה הגיאורפית.
מוצרי פרסום לכנסים
גם הכנסים הפכו לווירטואליים מה שהצריך חברות רבות העוסקות במוצרי פרסום וקידום מכירות בכלל ולכנסים בפרט נאלצו למצוא פתרונות יצירתיים למצב מולו הם מתמודדים.
מתנות ליולדת ולתינוק
חוסר היכולת שלנו לבקר בבתי החולים את היולדות הקרובות אלינו גם יצר לחץ גדול על חנויות האונליין המוכרות מתנות לידה ומארזים ליולדת. בוחרים את המתנה שרוצים ושולחים אותה ישירות לבית היולדת.
ישנם עוד סקטורים נוספים אשר נאלצו להצטרף למהפכה הדיגיטלית של שנת 2020 ואני חושב שמדובר במהלך חיובי במיוחד.
לסיכום
כמו ששמנו לב, העולם הדיגיטלי תפס תאוצה אף יותר גדולה ממה שהיה עד היום. על אף שמדובר במשבר שגם למהפך זה, אני רואה שמדובר במהלך איכותי שיסייע למגוון רחב של עסקים שלא נחשפו משיקולים כאלה ואחרים לפתרונות האינטרנטיים העומדים בפניהם שנים רבות ולא הצליחו למשוך אותם פנימה.
החיוביות היא גם עבור העסקים שיכולים עכשיו להיחשף לקהל לקוחות פוטנציאלי רחב יותר וגם עבור הלקוחות שמעדיפים לבצע את הרכישה של המוצר או השירות מבלי לצאת מהבית.
הדיגיטל מאפשר לנו להחשף למגוון רחב יותר של לקוחות באמצעות מגוון כלי פרסום אפשריים:
- קידום ממומן בגוגל
- קידום אורגני
- קידום בפייסבוק וברשתות חברתיות
- קידום בלינקאין
- ועוד
צרו קשר לייעוץ ראשוני במעבר לדיגיטל. שביעות רצון מובטחת 🙂